POLITYKA PLIKÓW COOKIES
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
1. Usługodawca stosuje mechanizm plików cookies (niewielkie pliki tekstowe), które podczas korzystania ze strony internetowej Systemu Zamówień zapisywane są przez serwer Usługodawcy w pamięci masowej urządzenia końcowego Klienta. Pliki cookies, zapisywane przez System Zamówień, są nieszkodliwe dla urządzeń końcowych klienta, jak również dla użytkownika i jego danych. Celem zastosowania opisywanego mechanizmu jest uproszczenie i przyśpieszenie działania Systemu Zamówień (np. poprzez zapamiętanie poprzednio otwartych stron produktów i szybsze ich ponowne wczytywanie). Każdy Klient ma możliwość włączenia lub wyłączenia plików cookies w ustawieniach przeglądarki webowej, poprzez którą korzysta z Systemu Zamówień.
2. Zapisywanie oraz przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Klienta następuje za jego zgodą.
3. Usługodawca, korzystając z mechanizmu plików cookies, może dodatkowo zapisywać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adresu IP) Klienta.
4. Pliki cookies wykorzystywane przez System Zamówień:
- nie służą gromadzeniu jakichkolwiek danych osobowych Klienta,
- nie zmieniają konfiguracji jego urządzenia końcowego,
- nie służą do instalowania bądź deinstalacji jakiegokolwiek oprogramowania (w tym: programów uznawanych powszechnie za złośliwe),
- nie ingerują w integralność systemu bądź danych Klienta,
- nie są przetwarzane przez serwisy internetowe inne niż System Zamówień,
- mogą być w każdym momencie usunięte z urządzenia końcowego przez Klienta bez porozumienia z administratorem Systemu Zamówień
5. W ramach Systemu Zamówień wykorzystywane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Pierwszy rodzaj stanowią pliki tymczasowe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania z Systemu Zamówień lub opuszczenia strony internetowej. „Stałe” pliki cookies przechowywane są w pamięci masowej urządzenia końcowego Klienta przez czas określony przez administratora Systemu Zamówień w parametrach plików bądź do czasu ich ręcznego usunięcia przez Klienta.
6. Pliki cookies na potrzeby Systemu Zamówień wykorzystywane są w następujących celach:
- tworzenia anonimowych statystyk pomagających zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze stron internetowych Systemu Zamówień, co umożliwia ulepszanie jego struktury i zawartości,
- możliwości utrzymywania sesji Klienta w obrębie całej struktury Systemu Zamówień, dzięki czemu Klient ma możliwość korzystania z Systemu wprowadzając dane logowania jednokrotnie w obrębie aktywnej sesji,
- dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Klienta oraz określenia jego profilu w celu wyświetlania Mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
7. W przypadku kiedy Klient nie wyraża zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies, może w każdym momencie zmienić preferencje przeglądarki webowej, obsługującej na urządzeniu końcowym, System Zamówień. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są ustawieniach oprogramowania (przeglądarki webowej). Poniżej znajdują się przykłady dotyczące możliwości zmiany omawianych preferencji w popularnych przeglądarkach:
- Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
- Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
- Safari: https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
8. Usługodawca informuje, że wyłączenie obsługi plików cookies (niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa oraz utrzymania preferencji Klienta) może utrudnić, a w skrajnych przypadkach uniemożliwić poprawne korzystanie z Systemu Zamówień.